Hyundai investoval do automobilky Rimac. Neuvěříte kolik

Pokud se pohybujete ve světě automobilů nebo se o svět automobilů zajímáte, pak jistě víte, že automobilka Rimac Automobili se stává velice oblíbenou, doslova se stává miláčkem světových automobilek. Jedna automobilka vedle druhé do ní investuje, v nedávné době si dokonce desetiprocentní podíl odkoupila automobilka Porsche. Automobilka Rimac Automobili však nespolupracuje jen se zmiňovanou automobilkou Porsche, ale rozjíždí spolupráci také s Hyundai-Ka. Automobilka Hyundai do Rimacu investovala osmdesát milionů eur (respektive pětačtyřicet milionů eur jde přímo z automobilky Hyundai, zbytek investovala Kia). Spolupráce se má aměřit na vysokovýkonnostní elektromobily. Spolupracovat by dvě velké firmy měly také na automobilech, jež budou poháněny vodíkem.

Chorvatské automobilce Rimac Automobili se přezdívá evropská Tesla. Své první automobilové prototypy se už nyní vyvíjí a podle všeho jsou velice nadupané. Objevit by se na trhu měly už příští rok. Automobilka Hyundai má však v plánu nabízet nové značky N. Rimac ještě dřív.

Chorvatská automobilka jeví opravdu velký potenciál. Kromě zmíněných automobilek se do ní rozhodl investovat ještě někdo třetí, a to konkrétně čínský výrobce baterií – firma Camel Group. Ta se rozhodla investovat necelých čtyřicet milionů dolarů.

Více o automobilce Rimac Automobili

Že jste ještě o nováčkovi v automobilovém světě neslyšeli? Pak si pojďme automobilku Rimac Automobili krapet představit. Jak již bylo zmíněno, jedná se o chorvatskou automobilku, která byla založena před deseti lety (tedy se zas o takového nováčka nejedná). Zakladatel je Mate Rimac, který začal přestavovat své BMW M3 z roku 1984 na automobil, který bude plně poháněn elektrikou. Automobil začal přestavovat jenom dle diskuzí na internetu, to se o něm všeobecně ví.

V současné době je automobilka Rimac Automobili zaměřená na elektrické supersporty. Ve svém portfoliu už má dvě vozidla, a to Rimac Concept_One a Rimac Concept_Two.

Autor: Michaela Richterová
zavřít reklamu