Fanoušci formule 1, jásejte! Po více než dvouměsíční pauze konečně uvidíme aktuální monoposty při závodním víkendu. Mezinárodní automobilová federace FIA nyní ukázala kalendář pro prvních 8 závodů.
I když bude sezóna 2020 značně zkrácená, můžeme očekávat, že se pořadatelé i promotéři budou snažit uspořádat co nejvíce velkých cen.
Kde sezóna 2020 začne?
Nejprve se můžeme těšit na dva závody na rakouském okruhu RedBull Ring. 5. a 12. července. O týden později se veškeré vybavení včetně jezdců a formulí přesune do Maďarska, kde se pojede další Grand Prix. A kam se týmy vydají potom? Čeká je daleká cesta až do Velké Británie. Na okruhu v Silverstone se pojedou také dva závody, a to 2. a 9. srpna.
Je opravdu skvělé, že britští fanoušci nepřijdou o oslavy jubilejní 70. Grand Prix Velké Británie. 16. srpna se celý kolotoč formule 1 přesune do Španělska, odkud se veškeré vybavení odveze do belgického Spa. Grand Prix Belgie má oficiálně zelenou, takže se zde 30. srpna může jet. První víkend v září se pak můžeme těšit na Velkou cenu Itálie.
Pojedou se další závody?
Jako fanoušky královny motorsportu nás určitě zajímá, kdy bude zveřejněn kalendář na další část sezóny. Sami představitelé F1 ale říkají, že to v nejbližších týdnech rozhodně nebude. Celosvětová situace s koronavirem se totiž mění ze dne na den, takže by bylo nesmyslné plánovat rozsáhlé cestování po celém světě na několik měsíců dopředu.
Stále se ovšem očekává, že se v rámci letošní sezóny odjede 15 z 18 závodů. Je to podle vás vůbec reálné? Mimo F1 se můžeme těšit i na doprovodné série, protože minimálně prvních 8 velkých cen na starém kontinentu bude doplněno závody Formule 2 a Formule 3. Samozřejmě se všechny uvedené závody pojedou za zavřenými dveřmi – tedy na tribunách nebudou oficiálně žádní diváci.
Proč se vedení F1 takto zachovalo?
V motorsportu je už po několik let hlavním heslem „bezpečnost nade vše“. To se samozřejmě potvrdilo i v případě celosvětové pandemie. Vedení F1 prostě nemůže riskovat roznesení nákazy po celém světě. Navíc by všichni piloti, inženýři a další členové týmů museli zůstávat ve 14denních karanténách. V takovém případě by se ovšem neodjel požadovaný počet závodů.
I když bylo kruté zrušit několik závodů, bylo to to nejlepší rozhodnutí, jaké mohla FIA a Liberty Media udělat. A jak se těšíte na první závodní víkend v rakouském RedBull Ringu?