Konec pro Passatů v Evropě? Nový elektrický sedan by je měl nahradit

Volkswagen naplno šlape do formování své elektrické rodiny ID. Po Hatchbacku ID. 3 a crossoveru ID. 4 na náš čeká kupé crossover ID.5 a Volkswagen stále pracuje i na svém konceptu sedanu ID. Vizzion, který se stane základem pro produkční verzi nadcházejícího elektrického vozu, který by měl vstoupit na trh v roce 2023. O něm se nyní v automobilce mluví pod kódovým označením Aero-B.

Elektrická paráda

Podle prosakujících informací prý inženýři usilují o to, aby sériová verze modelu Vizzion využívala baterii s kapacitou 84 kWh, a aby v testu WLPT dokázala ujet na jedniné nabítí alespoň 700 kilometrů. Přičemž pomocí 200 kilowattového nabíjení by vůz měl být schopen ujet 230 kilometrů za 10 minut.

Foto: Volkswagen

Automobil by měl být dostupný s pohonem zadních i všech kol a jeho zrychlení 0-100 km/h by měla druhá jmenovaná verze zvládnout za 5,6 sekundy, verze s pohonem zadních kol za 8,5 sekundy.

Produkční model by měl nést celou řadu totožných optických prvků jako koncept Vizzion, ovšem tým klade velký důraz na tvarování karoserie pro maximální aerodynamickou účinnost tak, aby byly tvary co nejefektivnější.

Nástupce Passata

Samotný koncept se představil v roce 2018, aby o rok později přišel v přepracované podobě. Na jeho vizualizaci se stále pracuje, byť již vše směřuje k oné produkční verzi. Volkswagen si totiž chce být jistý, že vůz bude dokonalý. Důvod?

Foto: Volkswagen

Podle některých zdrojů by totiž sedan, který ponese označení ID.6 měl být nakonec vozem, který v Evropě definitivně nahradí legendární modely Passat a Arteon. A to by bylo skutečně velké rozhodnutí, které by se řadě řidičů vůbec nelíbilo. Nicméně doba jde vpřed a na nostalgii a konzervativnost nezbývá příliš mnoho prostoru.

Zdroje: Volkswagen

Autor: Jan Černý
zavřít reklamu