Nikola Motors má větší hodnotu než koncern FCA, a to ještě nevyrobil jediné auto

Minulý týden jsme byli svědky hodně zajímavé situace. Nově vzniklá automobilka Nikola Motors, která ještě nevyrobila žádné vozidlo, měla hodnotu přes 30 miliard dolarů. Start-up projekt se na světle světa ukázal teprve před nedávnem, ale od té doby si našel mnoho movitých fanoušků.

Hodnota značky sice od minulého týdne klesla, avšak i v současnosti je dost vysoká. Aktuálně činí 23,4 miliardy dolarů, což je více, než kolik má koncern Fiat-Chrysler.

Čím se Nikola Motors zaobírá?

Možná si budete říkat, jakým záhadným způsobem se chce automobilka Nikola Motors prosadit v hodně tvrdé konkurenci na trhu s elektromobily. Společnost začala 29. června přijímat předobjednávky na užitkový elektromobil jménem Badger. Nikola Motors dodnes nevykazuje žádné příjmy, ale všem tvrdí, že má aktuálně sjednané objednávky v hodnotě 10 miliard dolarů na užitková vozidla s elektrickými a vodíkovými palivovými články.

Kdy se Badger objeví na silnici?

Zakladatel a generální ředitel automobilky Trevor Milton prozradil, že výroba nového Badgeru začne kolem roku 2022. Proč až tak dlouho? Společnost nyní čeká na navázání partnerství s nějakým zavedeným výrobcem automobilů. Sám Milton říká, že ve hře jsou hned tři automobilky, ale blíže se k tomuto tématu nevyjádřil.

Na druhou stranu je logické, že se Nikola Motors nechce pouštět do vývoje Badgeru sama. Trval by totiž až příliš dlouho, a navíc je zde až příliš vysoké riziko, že se něco nepovede. Nechme se překvapit, s kým bude Trevor Milton se svým týmem spolupracovat.

Zbytečné automobilové inovace, které většina z nás nepotřebuje.

Podrobnosti o Badgeru už známe!

Badger byl představen už v únoru letošního roku, kdy jsme se dozvěděli i první podrobnější informace. Nikola Motors tvrdí, že vůz bude mít dojezd až 960 kilometrů, a to díky vodíkovým nebo elektrickým palivovým článkům. Navíc bude mít výkon přesahující 900 koní, což je na elektrický pick-up opravdu solidní. Z 0 na 100 km/h zrychlí za necelé tři vteřiny, ale ještě k tomu utáhne více než 3,5 tuny. Bohužel zatím nevíme, zda bude k dispozici i v Evropě.

Se skutečným testovacím vozem se sveze jen hrstka vyvolených, a to na konci letošního roku. Trevor Milton dodává, že se bude jednat o prototyp přesně odpovídající výrobní specifikaci. Bude Badger konkurencí pro elektrický Ford F-150 nebo Teslu Cybertruck?

Autor: Martin Liška
ZAVŘÍT