Nové hyperauto od Iana Calluma by mělo vycházet z monopostů F1

Ian Callum je známý svou prací pro automobilky jako je Ford, Aston Martin, a především pak Jaguar. Jeho jméno je v automobilovém designu pojmem, který dlouhé roky udával britské značce zcela nový směr.

Pan designér

Nyní se chce Callum vydat na zcela novou designovou cestu skrze svou vlastní designovou společnost, kterou nedávno představil v oficiální tiskové zprávě. Tato společnost by měla aktuálně pracovat na designu pro automobilku Kincsem, a někteří o chystaném modelu mluví jako o potomkovi supervozu Jaguar C-X75.

Kincsem, automobilka pojmenovaná po legendární maďarské dostihové klisně, je projektem Tibora Baka. Projekt se chce stát značkou digitálního luxusu, který chce propojovat světové talenty a nejnovější technologii k vytvoření vysoce výkonných produktů. Prvním z nich by se měl stát nadupaný elektromobil Hyper-GT, navržený Ianem Callumem a jeho konstrukční a inženýrskou společností.

Klisna, jaké nebylo a není rovno

„Příběh koně Kincsem je inspirací pro značku. Étos jejího výcviku byl průkopnický a díky tomu zůstávají její úspěchy nepřekonatelné. Náš průkopnický přístup k digitální technologii nám umožňuje tvořit bez omezení a umístit jednotlivce do centra dění. Naši zákazníci zažijí nové úrovně dynamické personalizace, které nikdy předtím nebyly možné,“ řekl Tibor Bak.

Kincsem byla v 70. letech 19. století naprostým fenoménem. Dokázala vyhrát 54 závodů, z 54 absolvovaných a dodnes platí za nejúspěšnějšího dostihového koně v historii.  I proto bude luxusní hypervůz vyroben pouze v 54 exemplářích. V jeho útrobách by mělo dřímat pohonné ústrojí odvozené od technologie využívané v F1 a první zákazníci by se jej měli dočkat v roce 2023.

Ian Callum by měl být prvním partnerem značky, která, chce postupně nabalovat další a další jedinečná jména, která by se měla podílet například na vývoji luxusního a extrémně výkonného SUV.

Zdroj: Kincsem / Jaguar

Autor: Jan Černý
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu