Plánované uzavírky pro únor 2020 aneb kterým místům byste se při vašich cestách měli vyhnout

Možná byste si mohli říct, že situace na tuzemských silnicích je naprosto tragická. Pokud se ovšem pečlivě podíváte na mapu aktuálních dopravních omezení a uzavírek, tak dojdete k dost velkému překvapení. Drtivá většina českých silnic je totiž sjízdná, navíc bez velkých dopravních omezení. I když je pravdou, že modernizace komunikací je kvůli rostoucímu objemu dopravy stále více než potřeba. Pojďme si tedy společně projít pár míst, na kterých můžete čekat dopravní omezení.

Pozor na D1

Fenomén D1 je pro mnohé řidiče doslova noční můrou. Je pravda, že naše nejstarší dálnice by si zasloužila více reprezentativní povrch a také více jízdních pruhů. Stavební práce na několika úsecích však již započaly, a proto je potřeba počítat s dopravními omezeními. Hned mezi druhým a třetím kilometrem ve směru na Brno probíhá oprava dálnice D1. Kolony se budou tvořit až k 11. kilometru, a proto s nastalou situací počítejte. Mimo samotné silnice se opravuje i odpočívadlo v Újezdu u Průhonic.

U Berouna počítejte s kolonami

S dopravním omezením je nutné počítat také v obci Beroun. Právě v tomto katastrálním území se totiž usilovně pracuje na opravě a modernizaci dálnice D5. Omezení potrvá až do konce letošního roku, ale po uplynutí této lhůty budete směrem na Plzeň cestovat rychleji a pohodlněji. Jistě zde narazíte na známou značku se smajlíkem a nápisem Musíme to opravit. Místem tedy projíždějte se zvýšenou opatrností.

Jaká je situace na D11?

Třetí dálnice v našem výčtu na tom není o moc lépe. Ve směru do Prahy je na dálnici D11 potřeba počítat s kolonami a četným dopravním omezením. Pracovníci stavební firmy zde totiž provádějí výměnu vozových vrstev včetně modernizace souvisejících zařízení dálnice. Po dokončení oprav na konci roku 2020 bychom se tak mohli dočkat tiché a pohodlné cesty to této komunikaci nejvyšší kategorie.

Práce na silnici vás potkají i na Moravě

I když by chystané práce na dálnici D49 nemuseli nutně patřit do kategorie dopravních omezení, stejně se stavařské činnosti dotknou okolního provozu. Do 1. října letošního roku by totiž mělo mezi Fryštákem a Lípou dojít k dokončení příprav a kompletnímu zabezpečení chystané stavby. Pokud se tedy chystáte projíždět okolo Vizovic, počítejte s kolonami zapříčiněnými výjezdem vozidel ze stavby. Jen pro zajímavost jsou očekávané náklady na tuto část výstavby asi 13 milionů korun.

Pozor u Nových Mlýnů

Obdobné práce jako u Vizovic probíhají i u předhradní nádrže Nové Mlýny ve výpadovce na Mikulov a dále pak do Rakouska. Tato trasa patří k vůbec nejvíce vytíženým v této oblasti, proto byste zde měli dbát zvýšené opatrnosti a vybavit se notnou dávkou trpělivosti. Chystá se totiž podloží na výstavbu dálnice D52, která by měla zpohodlnit celou cestu z Brna přes Mikulov až do Rakouska.

Ať už pojedete kamkoliv, mějte na mysli, že nemá cenu riskovat. Těch pár vteřin, které ušetříte riskantním předjížděním v koloně nebo nedodržením rychlosti v nebezpečných úsecích, vás totiž může stát i život.

Autor: Karel Mareš
ZAVŘÍT