V nejnovějším konceptu GT-R se jezdí po břiše

Návrháři ve společnosti Nissan se zaměřují také na budoucnost, což je patrné z pohledu na řadu z nejnovějších produktů značky, jako je elektrický crossover Ariya či chystaný sportovní model Z Proto. Jenže do budoucna by to mohlo být ještě divočejší.

Pohádkový příběh

Viceprezident společnosti Nissan Design America, David Woodhouse a designér společnosti Nissan Jaebum JB Choi představili koncepci vozu, který nám umožní nahlédnout do vzdálenější budoucnosti celé značky.

JB Choivytvořil originální ztvárnění konceptu Nissan GT-R (X) 2050 ještě coby student ArtCenter College of Design. Díky tomu dostal příležitost absolvovat stáž ve společnosti Nissan Design America a nakonec se společnost rozhodla, že jeho návrh převede do reálnější podoby.

Foto: Nissan

Extrémně nízko posazený kobcept je spíše superbike, než klasický supersport. I přesto se zde najde řada narážek na klasické designové prvky Nissanu. Nechybí zde například příď V-Motion či čtvercová zaoblená zadní světla. Jedna věc to ovšem je zcela jinak a to pozice, v jaké jezdec ve voze sedí.

Víc exoskelet než automobil

Aby bylo možné automobil pilotovat, řidič si musí lehnout na břicho tak, aby měl hlavu u přední nápravy a nohy sahaly k zadním kolům. V podstatě tak má pocit, že leží na silnici. Je tedy nutné, aby si pro jízdu bral přilbu, která propojuje myšlení jezdce se systémy automobilu a speciální ochranný oblek. Choi si vlastně představuje celý vůz jako takový futuristický.

Foto: Nissan

„Exoskelety dnes posilují lidi tím, že nosí mechanické struktury. Snažil jsem se co nejvíce přizpůsobit velikosti těla člověka, jako bych nosil auto. Chtěl jsem vytvořit novou formu stroje, který není vozidlem k jízdě, je to prostor, kde se stroj a člověk stávají jedním,“ řekl Choi.

Je jasné, že takový koncept v nejbližší době nejspíše z výrobní linky nesjede, nicméně je to dobrý pohled na to, čeho bychom mohli v blízké budoucnosti dosáhnout. A Choi? Nissanu se jeho návrh zalíbil natolik, že mu nabídnul práci na plný úvazek.

Zdroje: Nissan

Autor: Jan Černý
zavřít reklamu